Ko darīt, ja zudusi vēlme pēc seksa: zema libido cēloņi un kā to uzlabot

  • Ko darīt, ja zudusi vēlme pēc seksa: zema libido cēloņi un kā to uzlabot

Zems libido ir tikpat nopietna problēma kā miega trūkums, hronisks nogurums un gremošanas slimības. Šie stāvokļi ir brīdinājuma zvans, ka atrodaties bīstamajā zonā.

 

Šeit jums ir jāsaprot atšķirība starp divām lietām. Viena lieta – “es šodien negribu, esmu noguris, smagi strādāju”; otra lieta jau ir tas, ka vispār nekad neko negribas, pat domāt par seksu. Ja saskaraties ar otro variantu, tad tā jau ir nopietna problēma.

Dzimumtieksme ir viss, kas mūs motivē nodarboties ar seksu. Liels skaits laulību un attiecību nonāk uz šķiršanās robežas, jo vairs nevēlas tuvību. Taču nemaz neaizdomājamies, ka šo “es vairs neko saistībā ar seksu negribu” bieži izraisa hormonālie traucējumi gan vīriešiem, gan sievietēm.

Daži naivi uzskata, ka par hormoniem sievietei nav vērts uztraukties līdz menopauzei, sievietes dzīves “burvju vecumam”. Taču patiesībā sievietes hormonālais fons sāk mainīties jau no trīsdesmit gadu vecuma.

Vairāk nekā puse no libido samazināšanās gadījumiem rodas hormonālā cikla darbības traucējumu dēļ.


Zema libido līmeņa cēloņi:


  • Jaunības hormonu DHEA (dihidroepiandrostendiona) un testosterona līmeņa pazemināšanās. Gan vīriešiem, gan sievietēm hormons testosterons ir atbildīgs par dzimumtieksmi. Jo vairāk tas tiek saražots organismā, jo augstāka ir seksuālā vēlme un spilgtāki orgasmi. Tomēr ar to hormonālā izdalīšanās nebeidzas. Par seksuālo vēlmi ir atbildīgas psihes iezīmes un sociālā pieredze.
  • Stress. Pārslodzes brīdī hormons kortizols “pārņem progesteronu”, jo abus šos hormonus apvieno viens vielmaiņas ceļš dziedzeros. Tāpēc, piemēram, pat ja pirms 3 mēnešiem Jūsu organismā bija pietiekams dzimumhormonu daudzums, tad stresa rezultātā Jūs varat saskarties ar tā pēkšņu trūkumu. Stresa laikā mūsu organisms sadedzina lielu daudzumu B un C vitamīnu. Tie ir ūdenī šķīstošie vitamīni, kas organismā neuzkrājas. To straujā izdalīšanās ar urīnu izraisa vitamīnu badu, kas noteikti ietekmēs libido.
  • Intensīvs sports. Bieži vien, tiecoties pēc ideālas figūras, sieviete ķeras pie radikāliem pasākumiem - nogurdina sevi ar diētām, stundām ilgi sporto. Nogurdinošus aerobos vingrinājumus, īpaši pēc ovulācijas un pirms menstruācijām, organisms uztver kā iekšēju stresu un izraisa atbilstošu bioķīmisko reakciju. Tātad gala rezultātā paaugstināts kortizols izraisa dzimumhormonu deficītu un vitamīnu badu.
  • Alkohols neitralizē B un C vitamīnus. Pat ja jūs ēdat daudz pārtikas produktu, kas satur šos vitamīnus, alkohols gandrīz pilnībā neitralizēs to iedarbību.
  • Kontracepcijas tabletes un hormonu aizstāj terapija. Jebkuri medikamenti samazina B vitamīnu (īpaši B6) līmeni. Tas ir vienkārši: vielmaiņai zāles no organisma nozog lielu daudzumu vitamīnu un minerālvielu, kas sākotnēji jāizmanto, lai uzturētu ķermeņa efektivitāti. Turklāt zarnu mikroflora pasliktinās. Attiecīgi samazinās gan B vitamīnu normāla uzsūkšanās, gan ražošana.
  • Zema tauku satura diētas. Svarīgi atzīmēt, ka labs augsta blīvuma holesterīns ir vitāli svarīgs pareizai dzimumhormonu ražošanai.
  • Noteiktu grupu medikamentu lietošana: dzimumhormonu ražošanu ietekmē beta blokatori, antidepresanti, sedatīvie līdzekļi, diurētiskie līdzekļi, antihipertensīvie līdzekļi un citi.

 

Diemžēl gandrīz visi hormonālie traucējumi noved pie libido samazināšanās!

 

 

Ko darīt, lai uzlabotu libido?

 

  1. Noteikti mēģiniet normalizēt miega un nomoda ritmu. Miega trūkums var ietekmēt hormonu līmeni, garastāvokli un enerģijas līmeni, un tas viss var ietekmēt libido. Mērķis ir iegūt kvalitatīvu miegu 7-8 stundas naktī.
  2. Pārvaldiet stresu un trauksmi: relaksācijas paņēmienu praktizēšana, piemēram, meditācija, dziļa elpošana vai joga, var palīdzēt samazināt stresu, trauksmi un uzlabot jūsu vispārējo labsajūtu.
  3. Iekļaujiet uzturā afrodiziaku pārtiku: tiek uzskatīts, ka dažiem pārtikas produktiem piemīt afrodiziakas īpašības, kas var palīdzēt palielināt seksuālo vēlmi. Tie ietver austeres, tumšo šokolādi, avokado un riekstus. Piemēram, ēdot vismaz 3 avokado nedēļā svarīgās omega-9, polinepiesātinātās taukskābes palīdzēs palielināt dzimumhormonu ražošanu organismā.
  4. Uzņemiet pietiekami daudz cinka: Cinks ir būtisks minerāls, kam ir galvenā loma seksuālajā veselībā. Pārtikas produkti ar augstu cinka saturu ir austeres, liellopu gaļa, mājputni, pupiņas un rieksti.
  5. Dzertiet pietiekami daudz ūdens: pietiekami daudz ūdens dzeršana var palīdzēt uzlabot jūsu vispārējo veselību un labsajūtu, kas var palīdzēt palielināt jūsu libido. Mērķis ir vismaz 8 glāzes ūdens dienā.
  6. Ierobežojiet alkohola un kofeīna patēriņu: lai gan glāze vīna vai kafijas tase var būt patīkams dzēriens, pārmērīgs alkohola un kofeīna patēriņš var negatīvi ietekmēt jūsu seksuālo veselību un libido.
  7. Uztura bagātinātāji: Papildus veselīgam uzturam ir vērts ieskatīties arī uztura bagātinātāju plauktiņos. Uztura bagātinātāji ar maca saknes pulveri, ženšeņu, cinku, u.c sastāvdaļām var palīdzēt uzlabot enerģijas līmeni, uzlabot pašsajūtu, kā arī palīdzēt paaugstināt libido līmeni.  (Atcerieties, ka uztura bagātinātājus nedrīkst lietot kā veselīga uztura un dzīvesveida aizstājēju, un pirms jaunu uztura bagātinātāju lietošanas ir svarīgi konsultēties ar ārstu.)

 

Atcerieties, ka ar uztura uzlabošanu vien var nepietikt, lai palielinātu libido. Ir svarīgi arī noteikt par prioritāti pašaprūpi, pārvaldīt stresu un trauksmi un atklāti izrunāties ar savu partneri par savām seksuālajām vajadzībām un vēlmēm. Ja jums ir pastāvīgi zems libido, konsultējieties ar savu veselības aprūpes sniedzēju, lai izslēgtu jebkādas pamata slimības.

25.02.2023 12:29:09
1
502

Komentāri:

Uzmanību: HTML rakstzīmes nav atļautas!
Iepazinos ar Lietošanas noteikumiem un Privātuma politikai piekrītu internetveikala Superstar.lv lietošanas noteikumiem